Home      Over ons      Nieuwsbrieven      Contact & Stichtinggegevens      Sponsoring   Projecten
Computerproject Lamdon Shey 2006-2008

In 2006 start Stichting Zanskar een project om voor de Lamdon school in Shey drie computers te regelen. Er wordt met succes geld ingezameld onder de bestaande donateurs.

Daarna besluit de stichting het aantal computers uit te breiden tot negen en zocht voor de vervulling van dit plan de steun van Cordaid (Memisa, Mensen in Nood, Vastenaktie), een organisatie die projecten van particulieren en kleine stichtingen sponsort.
Het plan wordt gehonoreerd. Het omvat nog de aanschaf van twee printers, een generator, onderwijssoftware en een internetverbinding.

Augustus 2008. Alle negen computers, de printers en het netwerk zijn geïnstalleerd. Er is een internetverbinding, een pracht van een generator en een stroomstabilisator. Er zijn stofhoezen gemaakt voor de CPU's en de beeldschermen. Het computerlokaal met de apparatuur, de banken en tafels, de elektriciteitsvoorziening (het computerlokaal is het enige klaslokaal met verlichting), ziet er fraai uit.
Project Lamdon School Shey 2009-2011.

In de zomer van 2008 ontmoeten we bij toeval twee Nederlanders die voor stichting Global Xploration een bezoek van een groep Limburgse scholieren naar Ladakh aan het voorbereiden waren.
De scholieren bezoeken de Lamdon School in Shey, en samen met de leerlingen hebben ze daar een mooie dag vol liedjes en spelletjes.
We onderhouden contact met stichting Global Xploration, die deze scholierenbezoeken organiseert, en de voorzitter nodigt SZSF uit een project te initiëren voor de Lamdon School in Shey.

In goed overleg met de leiding en de leraren van Shey ontwerpen we een plan voor een bibliotheek en andere faciliteiten die leven en leren van de kinderen op de kostschool zal ondersteunen. Via Global Xploration dienen we het projectvoorstel in bij Wilde Ganzen, die honoreren het voorstel voor de volle honderd procent.

In 2009 doen we vooronderzoek ten behoeve van de uitvoering. We zoeken uit waar je boeken kan kopen en educatieve software, geschikt voor een biblio- & mediatheek als die in Shey, waar tafeltennistafels en andere sportspullen, waar verf, kwasten, tekenpapier, noem maar op. We vergeleken prijzen, en kopen in Delhi en Chandigarh de eerste boeken en schildersspullen, die we naar Leh brengen.

In het voorjaar van 2010 wordt het gebouwtje opgeknapt en ingericht.
simon schagen
Samenwerking met Cordaid 2006-2008