simon schagen Home      Over ons      Nieuwsbrieven      Contact & Stichtinggegevens      Sponsoring   Projecten
Jimmy, juli 2019

13 maart 2020
Beste vrienden van Stichting Zanskar,

Jimmy, onze voetballer, is vrij ernstig geblesseerd geraakt. Vorige maand voelde hij tijdens een wedstrijd een stekende pijn in zijn rechterknie. Hij wist meteen dat er iets flink mis was. De pijn was heftig, hij kon nauwelijks lopen. Daags erna bezocht hij een orthopedisch arts, die hem aanraadde om MRI-scans te laten maken. Dat deed hij. De uitslag was niet goed: de kniebanden aan beide knieën zijn gescheurd, de rechtermeniscus is eveneens beschadigd. De arts stelt dat Jimmy aan beide knieën geopereerd moet worden. Het nieuws van de stand van zijn knieën grijpt hem erg aan, en ons natuurlijk ook. Voetballen is Jimmy’s lust en leven, hij heeft nu zijn eerste baantje als jeugdtrainer, en was zich aan het voorbereiden op het halen van zijn C-license (tweedegraads trainer).
Daarom is het belangrijk dat hij op de best mogelijke manier behandeld wordt, zodat hij zijn droom kan blijven waarmaken.
Dokter Siddharth in Chandigarh adviseert Jimmy om zich aan beide knieën te laten opereren, hij is nu nog jong en kan nog volledig herstellen, en zijn beoogde carrière na de revalidatie weer oppakken. Met betrekking tot de beschadigde meniscus zegt de dokter dat hij pas tijdens het opereren kan bepalen of hij beide knieën tegelijk kan helen. Als de beschadiging in de meniscus te groot is, moeten de knieën in twee operaties afzonderlijk worden behandeld.
De ernst van de beschadiging in de meniscus kan dus pas tijdens de operatie worden vastgesteld. Dit betekent dat Jimmy misschien twee keer onder het mes moet, wat de herstel- en revalidatieperiode aanzienlijk zal verlengen. We houden er rekening mee dat hij ongeveer een jaar nodig zal hebben om weer helemaal klaar te zijn om met zijn opleiding verder te gaan.

We hebben nu (dd. 13 maart) € 1.275 aan donaties ontvangen voor Jimmy’s behandeling. De kosten van de operatie zijn tussen de € 1.600 (bij een milde blessure aan de meniscus) tot € 2.000 (schatting voor 2 operaties).
En daar komen dan de kosten voor revalidatie en mogelijk fysiotherapie bij, en duurt de periode dat Stichting Zanskar verantwoordelijk is voor Jimmy langer dan gepland.

Daarom vragen we aan jullie om een (eenmalige) bijdrage in de kosten, zodat Jimmy de zorg kan krijgen die hij nodig heeft.

NL 98 RABO 010 69 06 259 van Stichting Zanskar (onder vermelding van: Operatie Jimmy)

Met hartelijke groet
Namens het bestuur,
Simon en Saskia

2 MAART 2020
Beste Vrienden van Stichting Zanskar,

We kregen een brief van Jimmy met minder leuk nieuws. Hij heeft tijdens het voetballen een knieblessure opgelopen. Dat is niet de eerste keer (lees zijn verhaal in op Facebook: Deel twee van Jimmy's brief).
Het komt erop neer dat hij:
  • aan beide knieën geopereerd zou moeten worden (...);
  • en dat de kosten hiervoor zo’n 1.600 euro zullen bedragen. Begin april zou hij onder het mes kunnen.
  • Eens te meer (zoals bij de operatie van (*) Dolkar - 2014) doen wij een beroep op jullie goedgeefsheid. Iedere bijdrage is welkom.
    Zodra het bedrag van 1.600 euro bereikt is laten wij dat direct weten.

We hopen op jullie steun, en wij houden jullie natuurlijk op de hoogte over het verdere verloop.
    Namens het bestuur,
    Simon en Saskia

Jimmy
    21 maart 2020

Jimmy is weer thuis, sinds gisteren:

'Hello,
    Yes, everything is okay. I am home. ('Yes, I got home around 12:30. I took a Physiotherapy class and came. Thanks for everything.') The doctor gave me medicine for 5 days. The physiotherapist taught me five exercises, I have to do that at home. .... I have to visit doctor Sidhdharth after five days, as well as the physiotherapist. I am feeling better now. The pain has decreased on the operated part. My head is bit heavy, but it's getting better.'
    Op mijn vraag of hij krukken meekreeg of een looprek:

'Yes, I got the walker (looprek) and the brace (de banden om zijn knie en been). The brace avoids the bending of my knee. I have to keep on the brace all the time. I can remove the brace only for my exercises.'
    En op mijn vraag of hij het looprek huurde of kocht of leende:
    'I think it's included in the bill. No, that's not Dr. Sidhdharth. I will take a picture with him at my next visit.' (De laatste opmerking slaat op de persoon op een foto die hier niet wordt getoond.)
    Vandaag schrijft hij:
    ... .... I am doing good. I still got a mild dizzyness when I get up and start walking. I am doing my exercises 5 times a day. The swelling has decreased quite a lot. I can see my thigh muscle contracting. These exercises are very simple but it's very challenging for my newly operated knee. Few of my Ladakhi friends visited me yesterday and today. They brought me fruits and juice.

Jimmy direct na de operatie